اطلاعات هتل های ایران و جهان

معرفی هتل های ایران و جهان و نقد و بررسی آنها با هدف راهنمایی مسافرها جهت انتخاب بهترین هتل ها

اطلاعات هتل های ایران و جهان

معرفی هتل های ایران و جهان و نقد و بررسی آنها با هدف راهنمایی مسافرها جهت انتخاب بهترین هتل ها

اطلاعات هتل های ایران و جهان

معرفی هتل های ایران و جهان و نقد و بررسی آنها با هدف راهنمایی مسافرها جهت انتخاب بهترین هتل ها
شما هم می توانید مقاله های خود را برای ما ارسال کنید تا مکان های دیدنی شهر را به کاربران وبلاگ معرفی کنیم


عضویت در خبرنامه ایمیلی


کلمات کلیدی

۷ مطلب در دی ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


رزرو هتل




استاندارد ارایه صورتحساب و بدرقه میهمان در رستوران هتل

یکی از مهم ترین وظایف مدیریت هتل ، بخش رزرو هتل ،  مرا کز خدمات گردشگری و رستوران ها که از جنبه های مختلفی دارای اهمیت بسیاری است، بحث صدور صورتحساب و بدرقه مشتریان است. این موضوع می تواند حسن ختامی بر یک خدمت رسانی ایده آل بوده و با ایجاد خاطر های خوشایند و توام با احترام در میهمانان، آن ها را تبدیل به مشتریان دائمی کرده و یا بالعکس سبب شود تا نه تنها در آینده به محل فوق مراجعه نکرده، بلکه به عنوان مبلغینی منفی از رستوران یا مرکز خدماتی شما در بین دوستان و آشنایانشان تبدیل شوند.


کی و چطور؟

در هنگام صرف صبحانه؛ صورتحساب باید در زمان پایان وعده اصلی غذائی و معمولا بدون درخواست مشتری به میز وی منتقل شود. در صورتی هم که خدمات صبحانه به صورت بوفه ارائه می شود، در پایان صرف غذا، صورتحساب باید به میز وی برده شود. البته لازم است پیش از این، پرسنلی که خدما ت ارایه می کنند، با بخش پذیرش هماهنگ بوده و در مورد نحوه سرویس خواسته شده توسط مشتری اطلاع حاصل کنند. این موضوع نیازمند وجود هماهنگی بین بخش رستوران و پذیرش است.
در مورد وعده های غذائی ناهار و شام اما موضوع ارائه صورتحساب به گون های متفاوت از صبحانه بوده و پرسنلی که خدما ت ارایه می کنند، باید منتظر درخواست مشتری برای صورتحساب باشند. زمان استاندارد و ایده آل ارائه صورتحساب به مشتری پس از درخواست وی، حدا کثر سه دقیقه است و بهتر است برنامه ریزی پرسنل و صندوق به گون های باشد که حتما در موعد مقرر، صورتحساب به میز مشتری فرستاده شود.

رعایت این نکته هم بسیار مهم است که کاغذ صورتحساب باید کاملا تمیز بوده و هیچ نوع لکه و چربی روی آن وجود نداشته باشد. صورتحساب باید در جلد ویژه ای به میز مشتری فرستاده شود و بهتر است به همراه این جلد، یک خودکار با آرم هتل رستوران نیز در اختیار مشتری قرار داده شود تا ا گر نیاز به یادداشت و انجام محاسبه داشت؛ بتواند این کار را انجام دهد.


هتل

نکاتی که درباره نحوه ارائه باید بدانید

به فرد مورد نظر تحویل دهید

خدمه   باید پیش از ارائه صورتحساب به میز میهمانان، از آ نها بپرسند که صورتحساب به چه کسی تحویل شود؟ در ادامه، خدمه  می توانند از عباراتی مانند: خدمت جناب آقای .... یا سرکار خانم ... استفاده کرده و صورتحساب را به آ نها ارائه دهند. در صورتی که مشتری تمایلی به گفتن نام خود نداشت نیز می توان از عبارت آقا یا خانم استفاده کرده و صورتحساب را تحویل داد.


شرایط پرداخت را اطلاع دهید

بهتر است همزمان با تحویل صورتحساب، شرایط و امکانات پرداخت هزینه غذا در رستوران )به صورت نقد، چک یا کارت های اعتباری و ...( به اطلاع مشتری رسانده شود. تا کید می شود باید ارتباط کلامی مناسبی با مشتریان ایجاد شده و خدمه از جملات کاملی مانند موارد زیر استفاده کنند:

• بله قربان، این نوع از کارت های بانکی مورد تائید است.
• بله قربان ما ارزهای دیگر را نیز می پذیریم.
• بسیار متاسفم قربان، ما نمی توانیم این کارت اعتباری/ واحد پول را بپذیریم.



Iran hotels

درباره جزئیات توضیح دهید

در نظر داشته باشید که ممکن است مشتری از شما سئوالاتی درباره مندرجات ذکر شده در صورتحساب بپرسد. در این صورت با عباراتی از قبیل موارد زیر اطلاعات مورد نیاز به مشتری ارائه شود.
• این هزینه مربوط به بستنی شکلاتی است قربان!
• مبلغ نهایی شامل همه موارد و مالیات است!
• هزینه سرویس نیز به مبلغ نهایی افزوده شده است، قربان!

مدیر عذرخواهی کند

در صورت بروز اشتباه در ارائه صورتحساب حتما مدیر سالن یا صندوقدار یا ارشدترین فرد موجود به حضور مشتری رفته و ضمن عذرخواهی، دلیل اشتباه را برای وی تشریح کرده و به سرعت صورتحساب جدید را صادر کند. اعلام شفاف و دقیق مورد اشتباه شده و عذرخواهی از سوی مسئولان رستوران تاثیر مضاعفی در بهبود رضایتمندی مشتری خواهد داشت.

توجه داشته باشید در صورتی که مشتری به صورت اشتباه، اعتقاد به غلط بودن صورتحساب دارد، پیشخدمت باید مدیریت را مطلع کرده و ارشدترین فرد حاضر در سالن با ملایمت و ادب، جزئیات صورتحساب را برای مشتری شرح داده و نسبت به رفع سوءتفاهم ایجاد شده، اقدام کند.


حق یادآوری انعام را ندارید

پرسنل و پیشخدم تها باید در مورد دریافت انعام آموزش دیده و به هیچ عنوان حق یادآوری و مطالبه انعام را از مشتری نداشته و در صورتی که مشتری مبلغی را به عنوان انعام به آ نها پرداخت کرد، موظف به ادای احترام و تشکر هستند.




مشتری را بدرقه کنید
در خاتمه به یاد داشته باشید که حتما مشتری توسط یکی از پرسنل بدرقه شده و با عباراتی مانند خدا
نگهدار، روز یا شب خوبی داشته باشید و به امید دیدار مجدد شما یا عبارات مشابه، مشایعت شود.



  • وب سازان نوین ایده
  • ۰
  • ۰

شهری کهن در دل سر زمین افسانه ها (نگاهی به محوطه تاریخی طاق طویله)

هتل

ایذه را می توان گلوگاه ارتباطی استان خوزستان و فلات مرکزی ایران دانست. گلوگاهی تاریخی که باعث شده است همواره و در طول تاریخ مورد توجه اقوام مختلف قرار بگیرد. این شهر از دوران ایلامی ها تا امروز همواره شاهد سکونت جوامع انسانی بوده و بالطبع این سکونت درازمدت سبب ایجاد تعداد زیادی آثار و ابنیه در دور ههای مختلف تاریخی شده که امروزه تعداد زیادی از آ نها باقی ماندهلینک متن به آدرس است. یکی از جالب ترین و زیباترین آثار معماری به جای مانده در ایذه که قدمتی بالغ بر هفت قرن دارد، محوطه باستانی طاق طویله  کاروانسرای ( هتل های امروزی) تاریخی است که در بلوار زا گرس این شهر قرار دارد و برای پیدا کردن آن  وقتی در شهر هستی نیازی به رفتن به سایت های مانند سایت های گردشگری و رزرو هتل  کافی است در هر کجای شهر که هستید از اهالی سراغ محوطه طاق طویله را بگیرید.



رزرو هتل


یک قلعه و کاروانسرای تاریخی

محوطه طاق طویله در حقیقت بقایای یک قلعه و کاروانسرای تاریخی است که با استفاده از مصالحی مانند لاشه سنگ و ملات ساروج ساخته شده است. احتمالا ورودی اصلی بنا از سمت شرق بوده و امروزه در این ورودی دو راه پله به چشم می خورد که منتهی به فضای بالای دروازه می شود. فضایی که امروزه اثری از آن باقی نمانده و تنها گواه دو طبقه بودن بنا همین راه پله های موجود در این دروازه است. در پشت ورودی این دروازه به سمت حیاط داخلی میدانگاهی وجود دارد که کاروانیان و تازه واردین ابتدا به این قسمت وارد شده و سپس از طریق آن به حیاط اصلی کارونسرا هدایت می شدند.


طاق طویله


حیاط اصلی و مرکزی بنا شامل فضای بسیار وسیعی است. در آن سوی حیاط و در ضلع غربی، به قرینه دروازه اصلی و شرقی بنا، ورودی مشابهی دیده می شود که یکی از اتاق های آن هنوز سالم مانده است و در آن ورودی هم مانند ورودی شرقی آثار راه پله ای دیده می شود که ما را به فضای بالا راهنمایی کرده و جالب است که
راه پله های موجود در این مجموعه به صورت مدور و مشابه راه پله هایی است که در مناره ها و برج های بلند استفاده می شود. در مورد مدور بودن این مدل از راه پله ها نظرات مختلفی وجود دارد که کم شدن فضای اشغال شده و مسایل دفاعی از مهم ترین آ نها هستند زیرا در صورت وقوع نبرد ا گر سربازان در این راه پله ها سنگر می گرفتند به راحتی و با تعدادی ناچیز توانائی مقابله با تعداد زیادی از دشمنان را داشتند و علاوه بر اینکه دشمن نمی توانست با اسب وارد این پله ها شود، امکان استفاده از برتری نفرات خود را نیز نداشته و از آن گذشته مدافعان در سطح بالاتری نسبت به مهاجمان قرار می گرفتند.

طاق طویله

میدانگاهی ورودی غربی بزرگتر از دروازه شرقی است و دور تا دور آن اتاق های کوچکی دیده می شود. در ضلع شرقی بنا و بیرون از دروازه، آثار پی و دیواره های ساختما نهایی سنگی وجود دارد و با توجه به این که این محل کامل حفاری نشده، راجع به پلان آن نمی توان اظهار نظر کرد اما پلان مجموعه فعلی شباهت زیادی به کاروانسرا دارد. در گوشه های دیوارهای خارجی، زائده های معماری شبیه به برج دیده می شود. در فضای میانی مجموعه حیاط مرکزی بزرگی تعبیه شده بود.
بر اساس نوشته های موجود در منابع تاریخی قلعه طاق طویله از بناهای دوره اسلامی و متعلق به دوره اتابکان لر و حدود سده هفتم هجری و دوره ایلخانی است و نیز آمده است که ابن بطوطه، جهانگرد مراکشی سه شب در این قلعه که کاربرد کاروانسرا داشته، اقامت کرده است و این مسئله در سفرنامه وی نیز ذکر شده است. هم ا کنون این قلعه در منطقه مسکونی و تجاری شهر ایذه قرار دارد که دیدن آن را برای مسافرین و گردشگران بسیار آسان کرده است.


حریم این قلعه نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ متر است و تا کنون در حفاری های انجام شده، چهار گوشه بنا با دیوارها و ۳ اتاق سالم از قلعه به دست آمده است.






  • وب سازان نوین ایده
  • ۰
  • ۰


رزرو هتل


هتل پارسیان آزادی تهران حامی و میزبان جشنواره بزرگ گردشگری خوراک و جشنواره پذیرایی خوراک بومی فراموش شده بود .در جشنوارهای با عنوان گردشگری خوراک که به همین منظور و با پشتیبانی و حمایت همه جانبه هتل پارسیان آزادی در سالن های زرین و زمرد با حضور بیش از یکصد و بیست شرکت کننده برگزار شد، بسیاری از این خورک ها به نمایش درآمد. در این جشنواره ، دانشگاه آزاد اسامی و شرکت فرهیختگان تجارت قرن نیز مشارکت داشتند که با سخنرانی اساتید فن در حوزه گردشگری و مدیرعامل محترم هتل در این زمینه همراه بود . سالن زرین در این جشنواره شاهد انواع غذاها و دسرهای استا نهای مختلف ایران زمین به همراه نوشیدنی های هر استان بود. برای رزرو هتل و سالن های نمایش هتل آزادی تهران می توانید از طریق سایت هتل یار اقدام کنید

  • وب سازان نوین ایده
  • ۰
  • ۰



شهر اوکلند بزر گترین کلانشهر در کشور نیوزلند یا همان زلاند نو محسوب می شود که جمعیت آن تنها در حدود یک میلیون و چهارصد هزار نفر تخمین زده می شود. این شهر در بخش شمالی نیوزلند قرار گرفته و تقریبا یک سوم ساکنین این کشور در آن ساکن هستند و به نوعی مرکزیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این کشور را بر عهده دارد. این شهر دارای تعداد زیادی مراکز اقامتی از قبیل میهمانسرا، متل، هتل آپارتمان و هتل در درجه بندی های مختلف دارد. بطوریکه یک نفر می تواند رزرو هتل را در باز کمتر از 30 دلار تا حدود 700 دلار را برای یک شب انجام دهد.


نکته جالب توجه درباره اوکلند، ساخت دقیق و کاما بر اساس نقشه آن است، در واقع اوکلند و حومه آن بر اساس نقش های از پیش تعیی نشده و دقیقا ب هصورت یک کپی از شهرهای آمریکا است. از نظر نقشه شهرسازی، شهرهای اوکلند و لس آنجلس از یک نقشه مشترک استفاده کرده اند. امروزه این شهر علیرغم جمعیت کمی که دارد به صورت گسترد های در جهات شرقی و غربی امتداد یافته و دارای دو بندرگاه موسوم به ویتماتا و مانوکائو است.


رزرو هتل



موقعیت جغرافیایی

اوکلند در منطق های ک معرض از جزیره نیوزلند قرار گرفته که ب هصورت دماغ های فرو رفته در اقیانوس با عرض کمتر از دو کیلومتر است. در این منطقه بیش از ۵۰ قله آتشفشانی فعال و غیرفعال وجود دارد که این موضوع از نظر جغرافیائی باعث ایجاد شدن شرایطی خاص برای این شهر شده است. فعالیت گدازه های آتشفشانی برای سالهای بسیار طولانی سبب پدید آمدن تعداد زیادی جزیره شده است و هنوز در این منطقه ۱۴ غار تونل مانند وجود دارد که بر اثر حرکت گدازه های آتشفشانی از قله کو هها به سمت دریا شکل گرفته است. عموما این سنگ های آتشفشانی از جنس بازالت هستند که ساختار عمومی زمی نشناسی این سرزمین را تشکیل می دهند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که آخرین فعالیت جدی این گدازه های آتشفشانی مربوط به حداقل یک هزار سال پیش هستند و در حال حاضر خطری از این بابت اهالی شهر را تهدید نمی کند.


آب و هوا

اوکلند در منطق های معتدل از نظر جغرافیائی و دمای هوا قرار داشته و سا کنان آن هیچگاه دمای بسیار زیاد یا هوای بسیار سرد را تجربه نمی کنند. گرمترین میانگین دمای ثبت شده در طول سال مربوط به ماه ژانویه است که میانگین دمای شبانه روز ۲۴ درجه بالای صفر بوده و سردترین دمای سال نیز در ماه آ گوست با میانگین ۷ درجه بالای صفر ثبت شده است. البته در طول سال احتمال وقوع چند مورد طوفان و وزش باد شدید در این شهر وجود دارد. میزان رطوبت هوا در آن نسبتا زیاد است. ا گرچه در ماه های تابستان رطوبت هوا تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند اما بارش باران در تمامی روزهای این فصل محتمل بوده و باید آمادگی آن را داشته باشید. این موضوع در مورد زمستانها نیز صدق کرده و صبح های زمستانی شهر، همراه با لایه ای منجمد شده از رطوبت بوده و بارش برف نیز غیرمحتمل نیست.


بهتر ین زمان سفر

فصل تابستان اوکلند که برابر با زمستان در کشورهای نیمکره شمالی از جمله ایران است، بهترین زمان گردشگری شهر به شمار رفته و در این دوره از سال می توان از سواحل زیبای اقیانوس و آفتاب مطبوع این منطقه استفاده نمود اما در کل در هر زمان از سال بر اساس نوع هدف و برنامه ریزی مورد نظرتان، می توانید به این شهر سفر کنید.


ورود به شهر

فرودگاه بین المللی اوکلند در فاصله ۲۵ کیلومتری جنوب بخش مرکزی شهر قرار داشته و مسافران می توانند با گزین ههای متعددی خود را به شهر برسانند. اتوبوس، تاکسی و ون های انتقال مسافر در بخش کناری محل خروج مسافرین از فرودگاه قرار دارند.
اتوبو سهای ایرباس اکسپرس به صورت ۲۴ ساعته و با فاصله هر ده دقیقه از ساعت هفت صبح تا هفت شب در مسیر شهر و فرودگاه تردد داشته و در ساعات بین هفت شب تا بامداد روز بعد هر ۲۰ دقیقه یکبار از مسیر داون تون، خیابان کووین، جاده دومینیون یا جاده مت ادن به سمت فرودگاه و مسیر بالعکس حرکت می کنند. این مسیر در مدت ۴۰ دقیقه طی شده و کرایه آن ۱۶ دلار برای بزرگسالان و ۶ دلار برای کودکان زیر ۱۵ سال است. این کرایه برای مسیر بازگشت از فرودگاه متفاوت بوده و ۲۸ دلار
برای بزرگسالان و ۱۲ دلار برای کودکان است. بلی تهای این اتوبو سها در محل ایستگاه اتوبو سها در فرودگاه قابل تهیه بوده و همچنین به صورت نقدی نیز می توان آن را از راننده اتوبوس تهیه کرد. البته علاوه بر این اتوبوس، اتوبوس های دیگری نیز به فاصله هر ۳۰ دقیقه، فرودگاه را به سمت بخش های مختلف شهر ترک می کنند.
جدول شمار هبندی و مقاصد این اتوبو سها در داخل ترمینال خروجی فرودگاه به صورت رایگان وجود داشته و می توانید آن را تهیه و استفاده کنید. یک خط ترن نیز از ایستگاه Britomart و با قیمت ۶ دلار، در مسیر فرودگاه تردد می کند. گزینه های ون و تا کسی نیز برای رسیدن به شهر وجود دارد که به نسبت موارد ذکر شده، گرانتر هستند. برای مثال هزینه تاکسی به مقصد بخشهای مختلف شهر بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار هزینه در بر دارد. به شما توصیه می کنیم قبل از سفر به اوکلند، اپلیکیشن Uber and Zoomy را روی تلفن خود نصب کرده و در صورتیکه قصد استفاده از تا کسی را داشتید می توانید مسیرهای مختلف را با قیمت بسیار ک متری از طریق این نرم افزار رزرو کنید



هتل ها و مراکز اقامتی

شهر اوکلند تعداد قابل توجهی میهمانسرا، متل، هتل آپارتمان و هتل در درجه ند یهای مختلف دارد. این محل های اقامتی از نظر هزینه نیز در سطوح متفاوت قرار دارند که به طور خلاصه و تقریبی می توان گفت هزینه اقامت یک نفر برای یک شب در هتل های ارزا نقیمت زیر ۳۰ دلار، در هتل هایی با قیمت متوسط بین ۳۰ تا ۵۰ و هتل های گرانقیمت بالای ۵۰ دلار محاسبه می گردد. به عنوان مثال هتل City Travellers از اتا قهای خصوصی و خوابگاه عمومی برخوردار است که اتا قهای خصوصی دارای حمام هستند و بخش خوابگاه؛ سالن، آشپزخانه و حمام مشترک در اختیار میهمان قرار می دهد. دسترسی به اینترنت Wi-Fi در تمامی هتل وجود دارد. هزینه اقامت در آن برای یک نفر در یک شب از ۲۰ دلار آغاز می شود. متل Airport Skyway Lodge در محدوده فرودگاه قرار دارد و به همین جهت تردد فرودگاهی مسافران آن بسیار ساده خواهد بود. فراهم کردن خودرو بدون راننده کرای های از امکانات جانبی این متل است که در اختیار مشتریان قرار می گیرد. هزینه اقامت در آن بین ۳۱ تا ۹۰ دلار است. هتل Mollies Boutique از ده اتاق مجهز و لوکس برخوردار است. دارای کتابخانه، باغ خصوصی، چشمه آب گرم و رستوران بوده و صبحانه و اینترنت Wi-Fi رایگان در اختیار
مسافران قرار می دهد. این هتل تنها ۱۰ دقیقه با برج آسمان و نیز مرکز شهر فاصله دارد. در چشمه آب گرم ماساژ بدن و صورت و دیگر خدمات جانبی ارائه می شود. همه اتاقها از امکانات رفاهی و جانبی روز برخوردار هستند و برخی از سوئی تها نیز دارای آشپرخان های کوچک هستند. رستوران هتل غذاهای بین المللی ارائه می دهد. هزینه اقامت یک شب برای هر نفر در این هتل از ۶۹۵ دلار نیوزلند آغاز می شود.


رستوران ها ی شهر

شهر اوکلند از سطح وسیعی از رستورانها و غذاخور یهای مختلف و متنوع برخوردار است که طیف گوناگون قیمت ها را نیز در بر می گیرد. رستورانهای ارزان قیمت این شهر عموما آسیایی هستند که غذاهایی متنوع را ارائه می دهند. به طور معمول بها و هزینه این غذاها در حدود ۱۰ تا ۱۵ دلار است. البته غذاهایی زیر این قیمت نیز وجود دارد که معمولا جزو غذاهای گیاهی هستند. غذاهایی که بیشتر در مرکز شهر ارائه می شوند در سطح متوسط قیمت قرار دارند و از نظر کیفیت و ارائه خدمات خوب به نظر می رسند. در بین این رستوران ها، رستوران های آسیایی کم هستند. این رستوران ها در مناطق Elliott St، Queen St و Albert St 9 بیشتر به چشم می خورند. هزینه غذای این رستوران ها بین ۱۵ تا ۴۰ دلار است. رستوران های مجهز و درجه یک با دکوراسیون زیبا و منحصر به فرد نیز در این شهر وجود دارند که هزینه غذاخوردن در آنجا گران است و می توان قیمت غذاهای اصلی را برای یک نفر از ۴۰ دلار به بالا برآورد نمود.


گشت و گذار در شهر

در شهر اوکلند امکانات متنوعی برای گردش شهری وجود داشته و گزینه هایی از قبیل قطار شهری، اتوبوس، تا کسی، دوچرخه و خودروی شخصی وجود دارد. بهترین راه برای کسب اطلاع از نقشه مسیرهای شهری و خطوط اتوبوس، تا کسی و قطارهای شهری، مراجعه به سامانه اینترنتی حمل و نقل عمومی اوکلند به آدرس https://at.govt.nz / است که در آن نقشه و اطلاعات مسیرهای مختلف شهر و چگونگی دسترسی به آ نها از طریق مسیرهای پیاده یا دوچرخه، تا کسی، اتوبوس وجود دارد. برای استفاده از خدمات حمل ونقل شهری اوکلند شما نیازمند تهیه کارت AT HOP هستید که می توان از آن در اتوبوس، قطار و سایر خدمات حمل ونقل شهری استفاده کرد. البته شما گزینه های دیگری مانند پرداخت نقدی و خرید بلیت کاغذی را نیز دارید اما استفاده از این کارت موجب ارزان تر شدن هزینه های تردد شما در شهر به میزان ۲۰ درصد به نسبت پرداخت نقدی خواهد شد. این کارت را می توان از تمامی ایستگا ههای اصلی اتوبوس، تا کسی و قطار تهیه کرد. تا کس یهای شهری تقریبا در تمامی خیابا نها وجود داشته و به راحتی قابل دسترس هستند اما این وسیله نقیله بسیار گرا ن بوده و مقرون به صرفه نیست. به خاطر داشته باشید تا کس یهای شهر اوکلند موظف به استفاده از تا کسی متر بوده و مجهز به دستگاه کار تخوان و دوربین مداربسته هستند. همانطور که پیشتر گفته شد اپلیکیشن Uber and Zoomy مقرون به صرفه ترین راه برای استفاده از تا کسی های این شهر محسوب می شود.


آداب و رسوم

به طور کلی فرهنگ کشور نیوزلند متاثر از بریتانیا و اروپا است که با فرهنگ و سنت مائوری و مردم جزایر Polynesian در هم آمیخته است. این در هم آمیختگی در هنر و صنایع دستی این کشور نیز تاثیر گذاشته که به وضوح قابل مشاهده است. مائور یها، قومی از تبار پل ینزی هستند که در سده دهم میلادی از جزایر گرمسیر و استوایی اقیانوس آرام به جزایر معتدل نیوزیلند کوچ کردند و تمدن مائوری را بنا نهادند. فرهنگ مائوری که برخاسته از شهر اوکلند است، در سطح نیوزلند قابل احترام است. قابل ذکر است، Kiwi که نام پرنده ای بومی نیوزلند است، به تمثال این کشور تبدیل شده است. یکی از سنت های مردم نیوزلند که بسیار مهم و باارزش است این است که اعضای خانواده باید در زمان شام در کنار یکدیگر به صرف شام بپردازند.


Iran hotels


غذاهای محلی و محبوب

غذاهایی به نام ، Meat pies،Fish and chips ،Roast lamb ،mutton Roast، Marmite، Scones Lamingtons، The boil up از غذاهای مهم و محبوب نیوزلندی محسوب می شوند و البته برخی از آ نها بین مردم استرالیا نیز محبوبه ستند. برخی غذاها و یا دسرها نیز وارد این کشور شدند و با توجه به ذائقه مردم نیوزلند تغییر پیدا کرده و به گون های کام لتر شد هاند. این تاثیرات تاریخی در غذاها از فرهنگ مائوری گرفته شده است. از دهه ۱۹۷۰ میلادی غذاهای امریکا، جنوب شرقی آسیا، شرق آسیا و سنت های آشپزی جنوب آسیا وارد فرهنگ آشپزی نیوزلند شد و پس از تغییرات عمده به عنوان  غذاهای این کشور ماندگار شده اند. Meat pies از خمیر پای و مواد داخل یاش که عبارت اند از گوشت، پیاز، پنیر و قارچ تشکیل شده است. هر کدام از این پا یها به انداز های است که در کف دست جای می گیرد و بی شتر به عنوان میا نوعده استفاده می شود. Hangi food در حقیقت یک روش پخت سنتی غذا در مائوری نیوزلند محسوب می شود. در این روش سنگ های داغ و ذغال های روشن را داخل گودالی که به عنوان اجاق مورد استفاده قرار می گیرد، قرار می دهند که همانند یک آون و یا فر عمل خواهد کرد. سپس سینی ها و یا ظر فهای غذا را طبقه طبقه در بالای این سنگ های داغ قرار می دهند و روی گودال را می پوشاند تا غذا به آرامی بپزد.



اماکن دیدنی و تفر یحی و تاریخی

گالری هنری اوکلند که به استثنای روز کریسمس؛ همه روزه امکان بازدید از آن در ساعات ده صبح تا پنج عصر وجود داشته و تنها در مواقع نمایش گالر یهای ویژه در آن باید بلیت تهیه کرد. در این گالری نمایش فیلم های هنری، کارها و فعالی تهایی مناسب کودکان صورت می گیرد. موزه یادبود جنگ اوکلند در سال ۱۹۲۰ ساخته شده است. لیست سربازان کشته شده و برخی از وقایع مهم جنگ بر روی سنگ نگاشته شده و در این موزه نگهداری می شوند. همچنین دارای نمایشگاه هایی از فرهنگ، هنر و صنایع دستی بومیان مائوری است. این موزه همه روزه از ساعت ده صبح تا پنج عصر باز است و هزینه بلیت بازدید آن ده دلار است. باغ تاریخی موسوم به وینتر گاردن و
پارک اوکلند نیز در نزدیکی این موزه قرار دارند که دیدن آن خالی از لطف نیست و با کمی پیاده روی می توان به آن دسترسی پیدا کرد. گل های زیبا و کم نظیر این باغ و گیاهان گرم سیری و مجسمه های آن ارزش دیدن را دارند. ورود یه این باغ رایگان است. موزه ملی دریایی نیوزلند تاریخچه ای از صنعت دریانوردی و ابزار و وسایل نیروی دریایی را به نمایش گذاشته است. هزینه بلیت بازدید از این موزه برای عموم مردم ۱۶ دلار، کودکان ۷ دلار و شهروندان سالمند ۱۱ دلار است.
برج آسمان که بلندترین سازه در نیمکره جنوبی محسوب شده و از فراز آن می توان چشم اندازی به وسعت ۸۰ کیلومتر از مناطق اطراف را مشاهده کرد. در این برج یک رستوران نیز وجود دارد که می توان از امکانات آن استفاده کرده و همزمان با صرف غذا، از چش مانداز خیره کننده اطراف لذت برد. باغ وحش اوکلند با ۱۷ هکتار مساحت، بزر گترین مجموعه جانوری را در کشور نیوزلند دارد. ساعات بازدید از آن بین ۹ و نیم صبح تا ۵ عصر است. از دیگر دیدنی های شهر اوکلند می توان به گنبد رصد ستارگان، موزه حمل و نقل و Kelly Tarlton’s که نمایشگاه مربوط به کشفیات قطبی و دنیای زیر آب است، اشاره کرد. این مرکز دارای آ کواریوم بسیار بزرگی است که کوسه های آن بسیار مشهور هستند.

Tehran hotels

مراکز خر ید

به خاطر داشته باشید که در سراسر نیوزلند ۱۵ درصده زینه مالیات، بر تمامی اجناس محاسبه شده و شما باید آن را پرداخت کنید. پس بهتر است در صورت داشتن تردید، از فروشنده بخواهید برای شما روشن کند که قیمت ارائه شده با احتساب مالیات است یا بدون آن. از سوی دیگر در این کشور چانه زدن امری مرسوم نبوده و قیمت ها مقطو عه ستند. برخی از مهم ترین مرا کز خرید این شهر عبارتند از: مرا کز خرید Downtown در این منطقه مجمو عه ای از فروشگاه های مختلف قرار دارد که عموم آ نها
در مرکز بریتومارت واقع شده اند. فود کورت این مرکز دارای نمایی بسیار زیبا به شهر اوکلند بوده و این مجموعه خرید دارای پارکینگ مناسبی است. توجه داشته باشید که در این مرکز تجاری، سوپرمارکت وجود ندارد.
مرکز خرید St Lukes در منطقه تجاری حومه شهر واقع شده و تاریخ ساخت آن به سال ۱۹۷۱ باز می گردد. در حال حاضر این مرکز تجاری بسیار بزرگ، کاملا نوسازی شده و بسیار مدرن است. در این مجموعه دو سوپرمارکت و یک سینما نیز وجود دارد.
مرکز خرید Broadway 277 نسبتا جدید و نوساز بیشتر به صنعت پوشاک پرداخته و انواع برندهای لباس از سراسر دنیا در این مرکز دارای نمایندگی هستند. خدمات پارکینگ، فود کورت و سوپرمارکت نیز در این مرکز خرید وجود دارد. مرکز خرید Sylvia Park به عنوان بزر گترین مرکز خرید نیوزلند شناخته می شود. این مرکز خرید بسیار لوکس و مدرن بوده و یکی از بزر گترین صفحه نمایش های تبلیغاتی در سراسر جهان در آن نصب شده است.


سوغاتی و صنایع دستی

نیوزلند به داشتن چوب های منب تکاری شده Kauri و Rimu ، کرم های محافظتی پوست، چاقو و خنجرهای مائوری، کنده کاری های مائوری، لباس های بافته شده از مرینوس همچون کلاه، دستکش، روسری، عرقچین، جوراب و ژاکت که بسیار گرم تر از پشم است، شهرت دارد. از جمله سوغاتی ها و صنایع دستی زیبا و قابل توجه این کشور گردنبندهای ساخته شده از استخوان (استخوان گاو) و یا سنگ سبز است که در طرح های مختلف ساخته می شوند و به گردنبندهای مائوری مشهور هستند. این گردنبندها در پنج طرح مشخص و معروف ساخته می شوند که هر یک معنایی خاص برای بومی های مائوری دارد. این طر حها عبارت اند از: Koru (آغاز جدید)، Twist (دوستی و عشق)، Manaia (سرپرست معنوی)، Hei Matau (قلاب، سلامتی، رفاه) و Tiki (خو ششانسی، جذابیت، نماد باروری). در منطقه مرکز شهر ( CBD)  تعدادی مغازه وجود دارد که می توان وسائل متنوعی را با طیف وسیعی از قیمت ها از ارزان تا بسیار گران مشاهده نمود. از دیگر مناطق مناسب خرید سوغاتی می توان
به خیابان ملکه و منطقه خیابان آلبرت اشاره نمود. فروشگاهی نیز در موزه اوکلند وجود دارد که سوغاتی و صنایع دستی متنوعی را برای فروش به نمایش گذاشته است.

نکات امنیتی

شهر اوکلند شهری کاملا امن و مناسب محسوب شده و معمولا آمار جرم و جنایت در آن بسیار پائین است. با این حال توصیه می شود در ساعات نیمه شب از تردد در خیابا نها و به ویژه به صورت انفرادی پرهیز کرده و اشیا قیمتی را با خود حمل نکنید. در نظر داشته باشید که منطقه Karangahape Rd جز مناطق نسبتا ناامن شهر در ساعات نیم هشب محسوب شده و سعی کنید در زمان اقامت خود در اوکلند از در این محله تردد نکنید.






  • وب سازان نوین ایده
  • ۰
  • ۰


هتل

در شرایطی که در جوامع پیشرفته امروزی به گردشگری به عنوان یک رکن اصلی اقتصاد جامعه نگریسته می شود و ساختارهای سازمانی مختلفی جهت این صنعت تهیه و معرفی گردیده است که بسیاری از این ساختارهای سازمانی در عمل امتحان گردیده و نتایج مثبتی نیز به همراه داشته است، متاسفانه در کشور ایران به این مهم توجه کافی نشده است و تنها به شعار آن بسنده شده است. در این شرایط که متولیان دولتی این امر در خواب سنگینی به سر می برند، شاید پیاد هسازی این ساختارهای علمی امتحان شده، در تشکلهای قوی خصوصی و شبه خصوصی مانند اتحادیه های صنفی، از سقوط بیشتر صنعت گردشگری کشور به ورطه نابودی جلوگیری نماید و نیز باعث الگوبرداری متولیان صنعت گردشگری کشور از این تشکلها شود.



در این راستا از جمله تشکلهای تاثیرگذار اتحادی ههای صنعتی حوزه گردشگری مانند: اتحادیه هتلداران، اتحادیه هتل آپارتمانها و میهمانسراها، اتحادیه دفاتر خدمات مسافرتی، اتحادیه رستورانها و امثال آن را می توان نام برد. حال این سئوال پیش م یآید که یک اتحادیه صنفی باید دارای چه ساختاری باشد تا نتایج لازم گرفته شود . متاسفانه علیرغم پیش بینی قانونی قوی برای تاثیرگذار بودن اتحادیه ها در رشد اقتصادی کشور، به علت نگرش سنتی و به روز نشده ساختار اتحادیه ها، شاهد عدم کارآیی آنها می باشیم و این عدم کارایی لازم سبب آن گردیده است تا دست اندرکاران و متولیان این امر رکن اصلی صنعت گردشگری را جدی در نظر نگیرند. در ذیل به آنچه که برای ساختار یک اتحادیه امروزی در صنعت گردشگری احساس می گردد اشاره م یشود و برای مثال اتحادیه هتلداران شرح داده می شود:


رزرو هتل


۱- وجود اراده اصلاحات
قبل از هر چیز باید اراده لازم جهت شکست ساختار فعلی و به روزرسانی نمودن تشکلات سازمانی اتحادیه ها ایجاد گردد که این خود پیمودن ۵۰ ٪ راه می باشد، لذا برای به دست آمدن چنین اراده ای افراد فعال در صنف گردشگری باید در انتخاب اعضای هیئت مدیره اتحادیه ها دقت لازم را داشته باشند تا افرادی با دیدگاه های بلندنظرانه و دوربینانه در این مسند قرار گیرند.



۲- تشکیل ساختار سازمانی مناسب جهت اتحادیه ها
ساختارهای فعلی اتحادیه ها مطابق با علم روز مدیریت نیست. اگر در دهه های قبل اداره کردن یک اتحادیه صنفی توسط رئیس اتحادیه و چند کارمند جزء و برنامه ریزی سنتی و سلیق های امکانپذیر بوده است، امروزه با چنین روشی ره به جایی نخواهیم برد. لذا لازم است تا ساختاری علمی توسط مشاورین قوی علم امور سازمانی با در نظر گرفتن نیازهای بومی هر مکان و هر صنف تهیه و اجرایی گردد. که انجام این امر نیز در تخصص رؤسا و اعضای هیئت مدیره اتحادیه های اصناف نیست و لزوما باید از متخصصین و مشاورین خبره این امر کمک گرفته شود.
بهترین راه این است که اتحادیه ها با عقد قرارداد با افراد یا شرکت های متخصص مدیریت سازمانی، کار بازبینی و تهیه یک ساختار اداری و چارت سازمانی با شرح وظایف مشخص و پیاده سازی آن را به عهده این شرکتها قرار دهند. برای روشن شدن مطلب نمون های از چارت سازمانی ساده ای که توسط اینجانب ترسیم شده است، نمایش داده می شود. این نمونه می تواند به عنوان یک الگوی اولیه و خام مورد استفاده قرار بگیرد.


organization structure


۳- واگذاری امور اجرایی به مدیر اجرایی
با توجه به گستردگی و تخصصی شدن امور اجرایی اصناف، امروزه نمی توان انتظار داشت ریاست یک اتحادیه که معمولا این سمت شغل دوم و غیرانتفاعی ایشان نیز می شود، بتواند به تنهایی تمامی امور جاری را مدیریت نماید لذا لازم است تا هر اتحادیه ای یک مدیر اجرایی تمام وقت که تخصص لازم را داراست به استخدام درآورد تا فراغت و فرصت لازم برای اعضای هیئت مدیره و مخصوصا ریاست اتحادیه به وجود آورد.




۴- ایجاد اتاق فکر
در اغلب اتحادیه ها شاهد این اشکال م یباشیم که اعضای هیئت مدیره در سمت های خود به صورت تشریفاتی فعالیت داشته و می توان گفت اصلا فعالیتی ندارند و گاهاً هر چند ماه یکبار جلسه ای که آن هم بیشتر تشریفاتی می باشد برگزار می گردد. در حالیکه هیئت مدیره باید در حین تلفیظ امور اجرایی با مدیر یا مدیران اجرایی، خود دارای جلسات هفتگی با یکدیگر باشند تا ضمن تقسیم امور بین یکدیگر، موضوعات مختلف را بررسی و تحلیل نمایند و با مشخص کردن سیاست و خط مشی اجرای آن برای مدیر یا مدیران اجرایی اتحادیه مشخص و ابلاغ نمایند. آنها در جلسات خود باید با دعوت از مشاورین و متخصصین اشراف لازم را به موضوعات داشته باشند و برعکس آنچه که امروزه شاهد آن هستیم رئیس اتحادیه باید به امور تشریفاتی مانند: شرکت در جلسات، جشن ها، مراسمات و امثال آن پرداخته و تصمیم گیری ها با خرد جمعی در اتاق فکر اتحادیه با نظر سایر اعضای هیئت مدیره اتخاذ گردد.




۵- ایجاد کمیسیون های تخصصی
از آنجایی که امروزه شاهد این موضوع هستیم که تمامی امور جامعه تخصصی گردیده است، لذا ا گر تصور نماییم که یک فرد یا حتی یک هیئت مدیره توانایی بررسی، تفکر، تصمیم گیری و اجرای همه امور را دارد تصوری اشتباه است لذا جهت نتیجه گرفتن و به دست آوردن بهره وری بهتر، لازم است در اتحادیه ها کمیسیون های تخصصی ایجاد شود و هر کمیسیون زیرنظر و با مدیریت یکی از اعضای هیئت مدیره اقدام به پیگیری امور تخصصی نماید، با این روش م یتوان از نظرات اعضای هیئت مدیره و همچنین مشاورین استفاده بهتر نموده و این افراد را در تصمیم گیری ها و نظارت عالیه سهیم نمود. و نیز به این نکته اشاره می گردد که تغییرات و اصلاحات و به روزرسانی ولو اندک و از نقط های کوچک می تواند شروعی مناسب با نتیجه ای عالی باشد.




  • وب سازان نوین ایده
  • ۰
  • ۰


رزرو هتل


ا گر نگاهی گذرا به تاریخچه گردشگری بیاندازید، از رشد عجیب ارقام و اعداد تعجب خواهید  کرد. بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری (برگرفته از های لای تهای ۲۰۱۶ مانند اقامت در هتل ها، رزرو هتل بصورت ااینترنتی و ..) گردشگری در طول شش دهه گذشته رشد پیوسته و متنوعی را تجربه کرده و تبدیل به یکی از بزرگترین و
سریعترین بخشهای اقتصادی در حال رشد جهان شده است . تعداد گردشگران بین المللی از ۲۵ میلیون نفر در سال ۱۹۵۰ به یک میلیارد و ۱۸۶ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است. گردشگری یکی از بزر گترین مقولات در تجارت بین المللی در حوزه خدمات به شمار می رود و از آنجا که سهم زیادی در مقاصد مختلف دارد، ارزش کل صادرات گردشگری به بیش از ۵/ ۱ تریلیون دلار یا به طور متوسط ۴ میلیارد دلار در هر روز می رسد.




توجه به پدیده گردشگری تنها از دیدگاه اقتصادی عاقلانه به نظر نمی رسد. توجه صرف به اقتصاد گردشگری در زمانی رواج داشت که ما از آن دوران به عنوان دوره گردشگری انبوه یاد می کنیم (نیمه دوم قرن بیستم)، یعنی زمانی که سرمایه داران فقط به افزایش بی قید و شرط گردشگران علاقه نشان می دادند و آن را موازی با سود بیشتر می دانستند.



امروزه تأثیرات دیگر این پدیده به وضوح برای همه مشخص شده است، از این آثار می توان به تأثیرات زیست محیطی، اجتماعی ، فرهنگی و ... اشاره کرد. به عقیده بسیاری از محققان، گردشگری دارای پتانسیل اثرگذاری بر روابط و ابزاری برای ترویج صلح در جهان است. شناخت محیط پیرامون و مهم بودن این پدیده ها و در نتیجه، اهمیت حفظ این میراث از دیگر تاثیراتی است که برای گردشگری بیان شده است. امروزه یک گردشگر، نماینده یک جامعه و نشان دهنده فرهنگ یک کشور یا شهر است. گردشگران، با ظاهر، پوشش، گفتار و برخورد خود، می توانند تأثیر به سزایی در روابط اجتماعی جامعه مقصد خود بگذارند.




با این توضیح ضروری، می توان دریافت گردشگری یک مقوله یک بعدی نیست و بشر قرن ۲۱ از آن در کلیه شئون زندگی خود بهره م یبرد. واژگانی چون گردشگری تجاری، طبیعت گردی یا اکوتوریسم، گردشگری مذهبی، گردشگری فرهنگی و... همه از جمله انواع گردشگری به شمار می روند که هر روزه بر دامنه و تعداد آنها افزوده م یشود.



هتل



در تمامی انواع گردشگری فوق و براساس دستاوردها و تاکیدات صورت گرفته از سوی جوامع بین المللی، سفر مسئولانه و احترام به جامعه محلی، همچنین توجه به مقتضیات جوامع محلی و ... مورد توجه و تاکید دست اندرکاران بوده و چه در جوامع توریست پذیر و چه در جوامع گردشگر فرست این موضوع از اهمیت فو قالعاده ای برخوردار است.



به طبع آن در این چارچوب تورهای گردشگری خروجی ایرانیان به توجه به مقصد همیشه در حال تغییر و تفاوت است. مثا تور خروجی ایرانیان به عتبات عالیات، با تور گردشگری به سواحل مدیترانه تفاوتهای مختلفی دارد چرا که نوع گردشگر و هدف ایشان از سفر متفاوت است.
براین اساس نمی توان تمامی گردشگران را با یک ترازو سنجید و این تفاوت هاست که می تواند یک گردشگر را که با هدف زیارت به سوی گردشگری معنوی می رود و یک گردشگر عشرتی را به گونه ای از گردشگری که از آن به خوشگذران یاد می شود، دلالت داد. واضح است این نوع گردشگران نیز براساس منطق و اهداف خود ایران را برای سفر انتخاب نخواهند کرد. در چارچوبهای تعریف شده گردشگران فرهنگی و مذهبی و در سطح پایین تر از نقطه نظر آماری- گردشگران سامت و تجاری از انواع گردشگرانی هستند که کشور ما را انتخاب می کنند.



  • وب سازان نوین ایده
  • ۰
  • ۰


هتل

صنعت هتلداری و میزبانی، همانند سایر پدیده های نوظهور، با تفاسیر و بالتبع برخوردهای متفاوتی از سوی جامعه مواجه شده است . چه آنان که معتقدند هتل شکل پیشرفته ای است از همان کاروان سراها و مهمان خانه هایی که به واسطه مهمان نوازی ایرانی در دوران صفویه ساخته شده بود و بسیاری هم قدمت این مهمان نوازی را منسوب می دانند به عصر هخامنشیا ن، و چه آنان که تصور می کنند این پدیده، اساساً، پدیده ای مدرن است که ریشه در جهان مدرن داشته و لذا الزامات خاص خود را به همراه دارد. امروزه با پیشرفت فن آوری اطلاعات سرویس رزرو هتل در مسافرت ها بشکل ساده تری درآمده اسن. اما، بدون ورود به این مجادلات فکری و اندیشه ای که در جای خود مهم و درخور توجه است، نکته بارز و برجسته در زمینه صنعت هتلداری و میزبانی در ایران، فقدان تولید مستمر اندیشه ها و انعکاس یافته ها و تحقیقات علمی برای کاربست های عملی است . البته، در حال حاضر، نشریات و مجلات علمی معدودی وجود دارند که در سطح مراکز علمی - پژوهشی کشور که غالباً جوان و نوپا هستند، منتشر می شوند، اما هیچ یک از نشریات مذکور تمرکز فعالیت هایشان بر روی مباحث هتلداری و میزبانی به صورت خاص نبوده و در اکثر مقالات منتشره و پیشین آن ها، غلبه طرح مباحث گردشگری در قالب سفر بر جنبه های هتلداری و میزبانی کاملاً نمایان است . گویی، مباحث هتلداری و میزبانی به خاطر التزام برخورداری از تجربیات کاری و عملی و نیز فقدان مباحث نظری و
تجربی پیشین در داخل کشور، کار را بر محققان و صاحب نظران این عرصه سخت تر کرده است. تحت چنین شرایطی است که صنعت هتلداری و میزبانی، با اندک پشتوانه علمی و تحقیقی، خرامان خرامان به فعالیت های خود ادامه می دهد. در واقع، ویژگی یا الزام خاص کاربردی و عینی و ملموس بودن یافته های حوزه این صنعت، امری سخت برای تدوین مقالات علمی در صنعت هتلداری و میربانی برای خیل عظیم علاقمندان ایرانی است که به سب عادت دانشگاهی و سنت پژوهشی با مباحث نظری بیش تر خو گرفته اند و سهل تر و راحت تر به انتشار یافته های خود می پردازند.

از دیگر الزامات صنعت هتلداری و میزبانی، شناخت نظرات و تصورات ذی نفعان است. شکی نیست که صنعت پذیرایی و میهمانی، برای پیشرفت و توسعه، به نظرات مردم نیازمن د است و این که در برخی مواقع، محققان می گویندکه متأسفانه درخصوص نظرسنجی های انجام شده در هتل ها مردم خیلی با ما همکاری نمی کنند و بی توجه از برگه های نظرسنجی می گذرند، وضعیت نامطلوبی است که باید مرتفع شود. فقدان نظرسنجی های معتبر و مستمر مانع از انعکاس نظرات، نیازها و خواسته و انتظارات مشتریان به میزبانان شده که در نتیجه این امر، شاهد نوعی عدم شناخت میزبانان نسبت به میهمانان شده و در نهایت، سازو کار مؤثر و علمی مناسب برای برقراری ارتباط بین ذی نفعان فراهم
نمی شود. بدیهی است، در فضای بدون پشتوانه علمی و مباحث اندیشه ای، شناخت نسبت به ابعاد یک پدیده ی مهم چون هتل و رستوران و... پایین خواهد بود و تبعات نامطلوب چ نین امری را به انحاء مختلف می توان مشاهده نمود. عدم کاربست تحقیقات و نیز فقدان تحقیقات مؤثر و یا نظرات کاربردی موجب شده است تا غالب ما فکر کنیم که درآمد اصلی هتل ها، کرایه اتاق ها است . در حالی که در جهان امروز، درآمد اصلی هتل ها از کرایه اتاق هایشان نیست ، بلکه درآمدهای جانبی دارند . مثلاً می توانند از محل کافه یا از محل های سرگرمی برای مشتریان سود به دست می آورند . و همین طور، مثلاً از فضای زیبای رستوران های هتل استفاده کنند و مشتری جذب کنند.

مسأله آموزش نیروی انسانی در صنعت هتلداری و میزبانی، از ملزومات اسا سی این حرفه است . البته در طرح مشکلات جاری، معمولاً، مشکلاتی نظیر مشکلات نرم افزاری و مدیریتی در قدم اول نمایان است. اما در عین حال، مشکلات دیگری نیز مطرح است. مثلاً، در حالی که مجموعه کارکنان هتل های بزرگ دنیا از آموزش های لازم بهره برده اند، این موضوع در ایران از بزرگ ترین نقاط ضعف هتلداری شناخته می شود. در بحث استانداردسازی تلاش می شود تا به این موضوع پرداخته شود که تا چه اندازه به استاندارد کردن نیروهای انسانی با کمک بازآموزی و حتی جذب نیروهای تازه نفس توجه شده است.



رزرو هتل


همکاری و ارتباط متقابل بین مردم، دولت و هتلداران را می توان اجزای چرخه ای دانست که هتلداری بر آن می چرخد. در حالی که شناخت علمی نسبت به نظرات مردم و توجه به تقاضاهای آن ها، می بایست مورد توجه قرار گیرد که چرا برخی از افراد، مثلاً به دلیل هزینه ها، سعی می کنند به جای استفاده از هتل از چادر استفاده کنند. دولت می تواند سیاست هایی تعیین کند که با ایجاد رقابت و بالابردن کیفیت و در عین حال تعیین قیمتی معقول، همه بتوانند از هتلداری استفاده کنند و از آن سود ببرند. این هم نیز مورد توجه هتلداران و صاحبان رستوران ها و تالارها خواهد بود چرا که در نهایت، چرخه ی گردشگری به سود آن ها خواهد چرخید. مسایل قابل توجه فوق و نیز توجیهات مشابه، مؤسسه آموزشی میزبان وابسته به مجتمع توریستی- تفریحی میزبان واقع در بابلسر را بر آن داشت تا در این زمینه نقشی ایفاء کند و در هیأت یک واسط بین صاحب نظران، اندیشمندان و محققان از یک سو و صاحبان هتل ها و رستوران ها و کارآموزان این حرف از سوی دیگر، ظاهر شود و بدین ترتیب، فصلنامه "مطالعات هتلداری و میزبانی" را منتشر نماید.


بر گرفته از: مجله مطالعات هتلداری و میزبانی

  • وب سازان نوین ایده