اطلاعات هتل های ایران و جهان

معرفی هتل های ایران و جهان و نقد و بررسی آنها با هدف راهنمایی مسافرها جهت انتخاب بهترین هتل ها

اطلاعات هتل های ایران و جهان

معرفی هتل های ایران و جهان و نقد و بررسی آنها با هدف راهنمایی مسافرها جهت انتخاب بهترین هتل ها

اطلاعات هتل های ایران و جهان

معرفی هتل های ایران و جهان و نقد و بررسی آنها با هدف راهنمایی مسافرها جهت انتخاب بهترین هتل ها
شما هم می توانید مقاله های خود را برای ما ارسال کنید تا مکان های دیدنی شهر را به کاربران وبلاگ معرفی کنیم


عضویت در خبرنامه ایمیلی


کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

بیش از ۱۵۰ سال پیش در کشور انگلستان، اشراف، ثروتمندان و سیاسیون از پیشخدمت های اختصاصی یا باتلر (Butler  ) استفاده می نمودند تا خدماتی شخصی تر، اختصاصی تر و لاکچری تر چه در محل اسکان و چه در هنگام انجام امور کاری خود و حضور در انزار عمومی  دریافت نمایند، خدماتی از قبیل حمل چمدان یا کیف فرد ، آماده سازی تختخواب قبل از خواب واکس کفش ها شستشو و اتو لباس ها و ....موارد کاری باتلرها در آن سال های کشور انگلستان بود.

 گذشت زمان به دلیل حضور همین شخصیتها در هتل های لاکچری کشورهای مختلف و بهمراه داشتن یک باتلر در اغلب این سفرها جهت انجام امور شخصی، باعث آشنا شدن کشورهای دیگر با این نوع سرویس گردید و فرهنگ استفاده از باتلر آرام آرام در بین خانواده های اشرافی و سیاسیون و سلبریتی های سراسر دنیا رواج پیدا کرد.

از آنجایی که نحوه عملکرد باتلرها که اکثرا" مرد نیز بوده اند با خدمات درحوزه هتلداری شباهت داشت، هتل ها نیز در جهت درآمدزایی بیشتر و برآورده ساختن نیاز این قشر از جوامع، امکانی تحت عنوان باتلر سرویس Butler service در کنار خدماتی که ارائه می دادند، اضافه کردند و این سرویس سال ها در هتل های لاکچری دنیا مورد استقبال قشر خاصی از میهمانان قرار گرفت. به این صورت که برخی از این هتل ها پکیج هایی با عنوان باتلر سرویس طراحی نمودند که بعنوان مثال خدماتی از قبیل استقبال در فرودگاه، باز کردن چمدان در اتاق و قراردادن اقلام درون چمدان مانند لباس ها در کمد اتاق، همچنین چیدمان وسایل شخصی مانند ادکلن، ماشین اصلاح و ... در روی میز توالت، واکس زدن کفش ها ، ارائه لباس به لاندری و سپس تحویل و قرار دادن در کمد لباس ها در اتاق، چاپ کارت ویزیت منقش به لوگوی هتل و اسم میهمان همراه با کیف مخصوص کارت ویزیت، آمادسازی تختخواب قبل از خواب برای میهمان، آماده سازی و اصطلاحا" گرم نمودن حمام قبل از استفاده میهمان، همچنین ارائه روزنامه های روز برای میهمان و یا سرو شام و نوشیدنی گرم و سرد و همچنین صبحانه را ارائه می کردند و بر اساس قیمت در زمان اقامت فرد این خدمات در دو یا چند پکیج قرار می گرفت. باتلر سرویس را می توان نهایت ارائه خدمات اختصاصی و با کیفیت برای برآورده سازی تمامی خواسته های میهمانان در هتل های لاکچری دنیا نامید. اما با این اوصاف تعداد هتل های ارائه دهنده این خدمات در دنیا به علت قیمت بالای آن بسیار انگشت شمار است. بنابراین هیچکدام از هتل های بزرگی مانند هتل استقلال تهران و هتل آزادی تهران سرویس باتلر ندارند و اگر هم بعضی هتل ها مانند هتل اسپیناس پالاس سروس های خاصی مانند سرویس خدمات از فرودگاه تا هتل و برعکس، خدمات ویژه رزرو هتل را ارائه می دهد با آنچه در این مقاله بررسی شده فرق دارد. باتلرها علاوه بر اینکه خصوصیات فردی و حرفه ای یک میزبان کاملا حرفه ای را دارا هستند، می بایست با فرهنگ و آداب و رسوم کشور میهمانی که وظیفه سرویس دهی به وی را برعهده دارند نیز آشنا و بدان مسلط باشند همچنین در حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی میهمانان و اسرار آنان نیز بسیار کوشا باشند.

  • ۹۶/۰۴/۲۷
  • وب سازان نوین ایده

رزرو هتل

هتل

نظرات (۱)

  • مهندس رضا عباسی
  • سلام و درود
    به ما هم سر بزنید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی