اطلاعات هتل های ایران و جهان

معرفی هتل های ایران و جهان و نقد و بررسی آنها با هدف راهنمایی مسافرها جهت انتخاب بهترین هتل ها

اطلاعات هتل های ایران و جهان

معرفی هتل های ایران و جهان و نقد و بررسی آنها با هدف راهنمایی مسافرها جهت انتخاب بهترین هتل ها

اطلاعات هتل های ایران و جهان

معرفی هتل های ایران و جهان و نقد و بررسی آنها با هدف راهنمایی مسافرها جهت انتخاب بهترین هتل ها
شما هم می توانید مقاله های خود را برای ما ارسال کنید تا مکان های دیدنی شهر را به کاربران وبلاگ معرفی کنیم


عضویت در خبرنامه ایمیلی


کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰


رزرو هتل


ا گر نگاهی گذرا به تاریخچه گردشگری بیاندازید، از رشد عجیب ارقام و اعداد تعجب خواهید  کرد. بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری (برگرفته از های لای تهای ۲۰۱۶ مانند اقامت در هتل ها، رزرو هتل بصورت ااینترنتی و ..) گردشگری در طول شش دهه گذشته رشد پیوسته و متنوعی را تجربه کرده و تبدیل به یکی از بزرگترین و
سریعترین بخشهای اقتصادی در حال رشد جهان شده است . تعداد گردشگران بین المللی از ۲۵ میلیون نفر در سال ۱۹۵۰ به یک میلیارد و ۱۸۶ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است. گردشگری یکی از بزر گترین مقولات در تجارت بین المللی در حوزه خدمات به شمار می رود و از آنجا که سهم زیادی در مقاصد مختلف دارد، ارزش کل صادرات گردشگری به بیش از ۵/ ۱ تریلیون دلار یا به طور متوسط ۴ میلیارد دلار در هر روز می رسد.




توجه به پدیده گردشگری تنها از دیدگاه اقتصادی عاقلانه به نظر نمی رسد. توجه صرف به اقتصاد گردشگری در زمانی رواج داشت که ما از آن دوران به عنوان دوره گردشگری انبوه یاد می کنیم (نیمه دوم قرن بیستم)، یعنی زمانی که سرمایه داران فقط به افزایش بی قید و شرط گردشگران علاقه نشان می دادند و آن را موازی با سود بیشتر می دانستند.



امروزه تأثیرات دیگر این پدیده به وضوح برای همه مشخص شده است، از این آثار می توان به تأثیرات زیست محیطی، اجتماعی ، فرهنگی و ... اشاره کرد. به عقیده بسیاری از محققان، گردشگری دارای پتانسیل اثرگذاری بر روابط و ابزاری برای ترویج صلح در جهان است. شناخت محیط پیرامون و مهم بودن این پدیده ها و در نتیجه، اهمیت حفظ این میراث از دیگر تاثیراتی است که برای گردشگری بیان شده است. امروزه یک گردشگر، نماینده یک جامعه و نشان دهنده فرهنگ یک کشور یا شهر است. گردشگران، با ظاهر، پوشش، گفتار و برخورد خود، می توانند تأثیر به سزایی در روابط اجتماعی جامعه مقصد خود بگذارند.




با این توضیح ضروری، می توان دریافت گردشگری یک مقوله یک بعدی نیست و بشر قرن ۲۱ از آن در کلیه شئون زندگی خود بهره م یبرد. واژگانی چون گردشگری تجاری، طبیعت گردی یا اکوتوریسم، گردشگری مذهبی، گردشگری فرهنگی و... همه از جمله انواع گردشگری به شمار می روند که هر روزه بر دامنه و تعداد آنها افزوده م یشود.



هتل



در تمامی انواع گردشگری فوق و براساس دستاوردها و تاکیدات صورت گرفته از سوی جوامع بین المللی، سفر مسئولانه و احترام به جامعه محلی، همچنین توجه به مقتضیات جوامع محلی و ... مورد توجه و تاکید دست اندرکاران بوده و چه در جوامع توریست پذیر و چه در جوامع گردشگر فرست این موضوع از اهمیت فو قالعاده ای برخوردار است.



به طبع آن در این چارچوب تورهای گردشگری خروجی ایرانیان به توجه به مقصد همیشه در حال تغییر و تفاوت است. مثا تور خروجی ایرانیان به عتبات عالیات، با تور گردشگری به سواحل مدیترانه تفاوتهای مختلفی دارد چرا که نوع گردشگر و هدف ایشان از سفر متفاوت است.
براین اساس نمی توان تمامی گردشگران را با یک ترازو سنجید و این تفاوت هاست که می تواند یک گردشگر را که با هدف زیارت به سوی گردشگری معنوی می رود و یک گردشگر عشرتی را به گونه ای از گردشگری که از آن به خوشگذران یاد می شود، دلالت داد. واضح است این نوع گردشگران نیز براساس منطق و اهداف خود ایران را برای سفر انتخاب نخواهند کرد. در چارچوبهای تعریف شده گردشگران فرهنگی و مذهبی و در سطح پایین تر از نقطه نظر آماری- گردشگران سامت و تجاری از انواع گردشگرانی هستند که کشور ما را انتخاب می کنند.



  • ۹۶/۱۰/۲۵
  • وب سازان نوین ایده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی