اطلاعات هتل های ایران و جهان

معرفی هتل های ایران و جهان و نقد و بررسی آنها با هدف راهنمایی مسافرها جهت انتخاب بهترین هتل ها

اطلاعات هتل های ایران و جهان

معرفی هتل های ایران و جهان و نقد و بررسی آنها با هدف راهنمایی مسافرها جهت انتخاب بهترین هتل ها

اطلاعات هتل های ایران و جهان

معرفی هتل های ایران و جهان و نقد و بررسی آنها با هدف راهنمایی مسافرها جهت انتخاب بهترین هتل ها
شما هم می توانید مقاله های خود را برای ما ارسال کنید تا مکان های دیدنی شهر را به کاربران وبلاگ معرفی کنیم


عضویت در خبرنامه ایمیلی


کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰


مدیریت به معنای سرپرستی انجام دادن کارها به وسیله دیگران است که باید میان منابع انسانی و مادی هماهنگی لازم را به وجود بیاورد. بنابراین همواره بر؛ وجود اشخاص مناسب برای انجام کارها و به انجام رساندن کارها به نحو مطلوب تأکید می­شود. برای ارائه­ی خدمات مطلوب به گردشگران در هتل باید تصمیم­گیری­هایی مهمان­نوازانه لحاظ شود. بنابراین مدیر و مدیران بخش­های مختلف در یک هتل برای این منظور می­بایست برنامه­ای با عنوان برنامه­ی مدیریت خدمات طراحی و اجرا کنند که بر پایه­ی اصول مدیریتی و نیازهای گردشگران در هتل و تعهد هتل در برآورده کردن آن­ نیازها باشد. همچنین روش مدیریتی که مدیران برای گردش کار در هتل به کار می­برند نیز حائز اهمیت است. روش­مدیریتی که به طور تقریبی در هتل­های ایران شاهد آن هستیم مدیریت سنتی است. در این روش مدیریت؛ مدیر بدون اندیشه و داشتن هدف خاصی برنامه­ریزی می­کند؛  در این صورت است که متوجه پیشرفت یا عدم پیشرفت هتل و تأثیر آن بر مشتریان نمی­شود. در میان روش­های مدیریتی، مناسب­ترین روش در اداره­ی امور هتل با کارآیی با کیفیت؛ روش مدیریت مشارکتی (جدی و مهربان) است. مدیریت مشارکتی مدیریت مسئولیت پذیری است که با برگزاری جلسات با سرپرست بخش­ها و کارکنان، مسائل و مشکلات را از طریق بحث و مشاوره به طور جدی حل نموده و یا با مهربانی در حل آنها سعی و کوشش می­نماید، همیشه با مشکلات رو در رو بوده و بر امور اجرایی نظارت دارد. هدف اصلی استفاده از این روش؛  مشارکت مدیران وسرپرست­ها در برنامه­ریزی، سازمان­دهی، ارتباطات سازمانی، تصمیم­گیری و خلاقیت، فن­آوری و در نهایت ایجاد صمیمیت است.  در این صورت همه کارکنان هتل، انگیزه­ی بیشتری برای رسیدن به هدف­هایی که در تعیین آن توافق و همکاری کرده­اند نشان خواهند داد. در حقیقت می­توان گفت مدیریت خدمات مهمان­نوازی مشهودترین بخش مسؤلیت­پذیری در هتل محسوب می­شود زیرا بر تمام اهداف مدیریتی هتل تأثیرگذار است پس نیاز است به طور مستمر نظارت بر عملکرد خدمات مهمان­نوازی در هتل مخصوصاً در ارتباطات مستقیم با مهمان صورت پذیرد. بنابراین مدیر برای ارائه خدمات مهمان­نوازانه به تهیه و ایجاد یک برنامه همراه با دستورالعمل­های خدماتی تلاش می­کند و در راستای آن از طریق تحقیق سیستماتیک به ارزیابی جامعی از سلایق گردشگران دسترسی پیدا کرده و انتظارات آن­ها را برآورده می­سازد.

 با استفاده از 8 عنصر مدیریت خدمات می­توان تصمیم­گیری­های بهتری جهت بهبود کیفیت خدمات در هتل مطابق با خواست مهمان داشت که عبارتند از:

  1. عنصر محصول: مدیران باید در عملکرد خدمات تمام مؤلفه­هایی که برای مشتری ایجاد ارزش می­کنند را با رعایت عملکرد محصولات رقیب انتخاب کنند.
  2. زمان و مکان:  تصمیم مدیر در رابطه با چگونگی ارسال خدمات از نظر زمان و مکان است که ممکن است کانال­های توزیع؛ فیزیکی یا الکترونیکی باشد.
  3. فرآیند: توصیف روشی که در آن سیستم­های خدمات مشغول به کار هستند یعنی نوعی طرح برای پرسنل جهت ارائه خدمات به مهمانان؛ که با ان بتوانند بازدهی کار را بالاتر برده و موفقیت حاصل شود.
  4. بازدهی: بهره­وری و کیفیت دو عنصری هستند که نباید آن­ها را جدا از هم بدانیم زیرا بهره­وری چگونگی تبدیل خدمات به محصولات قابل ارئه به مهمان است که ایجاد ارزش افزوده می­کند و افزایش آن موجب کنترل هزینه­ها می­شود و کیفیت همان میزان رضایت مهمان از خدمات می­باشد که براساس انتظارات مهمان است و افزایش رضایت موجب شکل­گیری وفاداری می­شود.
  5. افراد: پرسنلی را شامل می­شود که در تولید محصولات خدماتی نقش دارند. مهمانان اغلب کیفیت خدمات دریافتی را با افرادی که آن خدمات را ارائه داده­اند مقایسه می­کنند. بنابراین هتل­ها باید در استخدام، آموزش و دادن انگیزه به پرسنل دقت لازم را به عمل آورد.
  6. تبلیغ و آموزش: یکی از برنامه­های بازاریابی در ارتباطات مؤثر با مهمانان و مشتریان تبلیغ و آموزش است. این ارتباطات می­تواند به وسیله افرادی مانند فروشندگان یا رسانه­هایی مانند تلویزیون، رادیو، روزنامه، مجله، بیلبورد، بروشور و وب­سایت برقرار شود.
  7. شواهد فیزیکی: کیفیت خدماتی که قابل مشاهده است مانند ظاهر ساختمان، مناظر، وسایل، مبلمان داخلی، تجهیزات و... این ظواهر می­تواند تأثیر بسزایی بر نظر مشتریان دارد بنابراین همیشه باید نظارت و کنترل در این رابطه باشد.
  8. قیمت و دیگر هزینه­های خدمات: هزینه­ کردن و صرف زمان و تلاش­هایی برای خرید خدمات توسط مشتریان و مهمانان است. بنابراین هتل­ها باید به دنبال کاهش هزینه­هایی که مشتریان در زمان خرید پرداخت می­کنند باشند.

ز

  • ۹۶/۰۷/۱۹
  • وب سازان نوین ایده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی