محیط هتل پر از استرس و فشار کاری است و کارمند هتل در همه حال بایستی لبخند بر لب داشته و نیازهای مهمان را به بهترین صورت برآورده نماید.
در
این موقعیت مدیر هتل بایستی به کارکنان مهارتهای کنترل احساسات منفی را
آموزش داده و مراقبت نماید که کارکنان فشار عصبی و عوامل منفی را در محیط
هتل از خود دور نمایند و با احساس سرزندگی و انرژی مثبت به کار مشغول شوند.
برای افزایش و تقویت احساس مثبت و کاهش احساسات منفی راه کارهایی وجود دارد که به برخی اشاره می شود:
تخلیه احساسات منفی بصورت سالم نظیر گریه کردن و فریاد زدن و یا خالی کردن خشم
مهمانی رفتن و دید و بازدید
دوش گرفتن
گردش و مسافرت
انجام کارهای هنری
برقراری ارتباط اجتماعی و درد دل کردن
ورزش
کمک به هم نوع
با این راه کارها می توان کارکنان را فعال و سرزنده و شاداب در محیط کار به فعالیت واداشت.
علاوه
بر اینها ارتباط دوستانه مدیر با کارکنان موجب می شود که عات احساسات منفی
ردیابی شود و برای کسب احساسات مثبت راه حل های مناسب اندیشیده شود.
راه حل هایی که منجر به سرزندگی و نشاط می شود و محیط هتل را برای مهمانان دلپذیر می نماید.
ش