اطلاعات هتل های ایران و جهان

معرفی هتل های ایران و جهان و نقد و بررسی آنها با هدف راهنمایی مسافرها جهت انتخاب بهترین هتل ها

اطلاعات هتل های ایران و جهان

معرفی هتل های ایران و جهان و نقد و بررسی آنها با هدف راهنمایی مسافرها جهت انتخاب بهترین هتل ها

اطلاعات هتل های ایران و جهان

معرفی هتل های ایران و جهان و نقد و بررسی آنها با هدف راهنمایی مسافرها جهت انتخاب بهترین هتل ها
شما هم می توانید مقاله های خود را برای ما ارسال کنید تا مکان های دیدنی شهر را به کاربران وبلاگ معرفی کنیم


عضویت در خبرنامه ایمیلی


کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

از آنجایی که هتلداری بخشی از صنعت گردشگری به‌حساب می‌آید، امروزه تنها داشتن سرمایه برای توسعه هتلداری کافی نیست بلکه دانش و توانمندی‌های نیروی انسانی ازجمله مدیران هتلها عاملی بسیار کلیدی می‌باشد. اصولاً مدیریت هتل عبارت است از به‌کارگیری روش‌های مختلف برای اداره امور یک گروه انسانی آموزش‌دیده وهماهنگ نمودن کلیه فعالیت‌های یک هتل برای دستیابی به اهداف معین و همچنین راهبری هتل که آن را سرپرستی سازمانی هتل می‌نامند.

اما پیش از معرفی ویژگی‌های یک هتل دار موفق لازم است که اصلاً بدانیم مدیر هتل کیست و چه وظایفی دارد.

مدیر هتل شخصی است که با اصول مدیریتی و مهارت‌های هتلداری ازجمله راه‌های مدیریت کارکنان، نحوه برقراری ارتباط با مشتریان، نحوه استفاده از سیستم‌های مدیریت هتل و اصول مهمانداری آشنا می‌باشد. وظایف او به‌طور خلاصه مدیریت بر همه امور از نگهداری و نظافت هتل تا مدیریت بودجه و بازاریابی است.

برای موفقیت در هتل داری و بالا بردن میزان رزرو هتل وی می‌بایست مهارت‌های کسب‌وکار خوبی داشته باشد. و با داشتن استعدادهای ارتباطی به‌سرعت مشکلات را شناسایی و برای آن‌ها راه‌حل بیابد. توانایی تصمیم‌گیری سریع و به‌موقع نیز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مدیر موفق می‌باشد.

برخی از وظایف اصلی مدیر هتل عبارت است از:

  • دریافت و بررسی شکایت‌ها و نظرات مشتریان
  • ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مختلف هتل
  • تعیین اهداف کسب‌وکار و استراتژی‌های بازاریابی
  • تعیین بودجه سالانه
  • تحلیل اطلاعات و آمار مالی
  • تعیین وظایف کارکنان بخش‌های مختلف هتل و مدیریت و کنترل آن‌ها
  • اطمینان از وجود امنیت در سطح مطلوب و لازم
  • اطمینان از رعایت شدن قوانین و دستورالعمل‌ها در هتل ازجمله داشتن مجوز، قوانین بهداشتی، ایمنی و ….

در هتلهای بزرگ و موفق معمولاً روال بدین‌صورت است که آن‌ها برای هر بخش یک مدیر دارند که در نهایت تمامی مدیران به مدیر اصلی گزارش کار می‌دهند. اما در هتلهای کوچک روال کاری بدین گونه نیست و مدیران با مسائل روزمره هتل ازجمله سروکار داشتن با مهمانان مشغول‌اند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های مدیران موفق این است که تشخیص می‌دهند، اهداف شغلی‌شان تا چه میزان تحقق پیداکرده است. حال اگر مدیر یک هتل هستید و یا قصد دارید که در آینده مدیریت یک هتل را به دست بگیرید پیشنهاد می‌کنیم که با خواندن این 5 نکته تبدیل به یک مدیر موفق شوید.

 از تکنولــوژی عقب نمانید

روند پیشرفت سریع تکنولوژی بر همهٔ جنبه‌های زندگی، به‌وضوح قابل‌رؤیت است؛ اما نگران نباشید. کافی است که فقط پیگیر این مسئله باشید که چه تکنولوژی جدیدی درزمینهٔ کاری‌تان وارد بازار شده است و از آن برای افزایش توانایی‌های شخصی خود استفاده کنید.

اطلاعات را به بهترین شکل ثبت ضبط کنید

تمام تلاش خود را بر آن دارید که اطلاعات خود را در همه رشته‌ها گسترش دهید چراکه اطلاعات، منبع بسیار باارزشی برای هر مدیر محسوب می‌شود. سعی کنید که اطلاعات خود را در همهٔ زمینه‌ها گسترش دهید. حافظهٔ خود را تقویت نمایید تا اطلاعات کسب کرده را فراموش نکنید و از آن‌ها بتوانید در همه‌جا استفاده کنید. همچنین ضروری است که اطلاعات جمع‌آوری‌شده را درجایی ثبت نمایید تا در صورت فراموش کردن بتوانید دوباره به آن‌ها دست پیدا کنید.

مردم‌شناس باشید

امروزه مدیــران با گروه‌های مختلفی از مردم کار می‌کنند. ازاین‌رو، آشنایی با رفتارها و دیدگاه‌های آنان امری کاملاً ضـــروری است.

احساسات خود را کنترل کنید

این نکته را در نظر داشته باشید که استرس ما را هیچ‌گاه به‌طور کامل رها نخواهد نکرد. بنابراین، برقراری تعادل میان کارهای شخصی و شغلی به کنترل استرس کمک می‌کند. داشتن تعادل در احساسات، نشانگر دستیابی شما به چشم‌انداز موردنظرتان است.

خود را با هر محیط جدیدی تطبیق دهید

اگر قصد موفقیت در کسب کار خود را دارید می‌بایست در دنیای به‌شدت متحول کار قابلیت این را داشته باشید که خود را با هرگونه شرایطی تطبیق دهید. یک مدیر موفق باید بتواند در مدت‌زمان یک دقیقه نقش خود را از سیاست‌گذار به حامی یا هدایت‌کننده گروه تغییر دهد و گروه را به سمت موفقیت هدایت کند.

 مدیـــریت منابع

این نکته را به خاطر داشته باشید که همواره میزان بودجهٔ تخصیص‌یافته، کم است. بنابراین، استفادهٔ بهینه از منابع تحت اختیار توسط مدیر ضروری است. تجربه و دانش کارمندان اهمیت فراوانی دارد و می‌توان از آن به‌عنوان یک عامل پیش برنده برای شرکت استفاده کرد. کار مهم مدیر، آموزش کارمندان، ایجاد انگیزه همراهی در آن‌ها و همچنین ایجاد زمینه‌های پیشرفت چشمگیر در سازمان است.

اخلاق نیکو

مهارت‌های رفتاری، برای سازمان، در حکم یک صافی است. اخلاق خوب یک مدیر به تمام کارمندان منتقل می‌شود. بااخلاق خوب می‌توانید صداقت، وفاداری و همدلی را در کارمندان خود ایجاد نمایید. تقویت این عامل شخص را به‌سوی موفقیت‌های اقتصادی هدایت می‌کند.

ز

  • ۹۶/۰۶/۱۱
  • وب سازان نوین ایده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی