-تغییرات در مفاهیم و ماهیت گردشگری از گذشته تا
کنون و تبدیل گردشگری سازماندهی شده انبوه و غیر منعطف به گردشگری مبتنی بر
توجه به نیازهای فردی و اهمیت خلاقیت در تولید ،بازاریابی و فروش خدمات
گردشگری و ماهیت اطلاعات محور آن شاید دلایل رشد استفاده از اینترنت در
صنعت گردشگری در حال حاضر می باشد . پیشرفت های اخیر در زمینه فناوری
اطلاعات و ارتباطات (ICT ) ، چشم اندازی جدید پیش روی ارتباطات انسانی
ایجاد نموده است. این تکنولوژی ها امکان تبادل سریع اطلاعات را در اشکال
مختلفی چون متون ،تصاویر و صدا بیش از پیش فراهم نموده که این موضوع
تاثیرات فراوانی بر نحوه ارتباطات و تعامل میان خرده فروشان ،گردشگران و
دولت های حاکم بر عرصه کسب و کار به جای نهاده است .
-
اینترنت به عنوان مهمترین کانال توزیع در تجارت الکترونیک ،صاحبان کسب و
کار و فعالین صنعت گردشگری را مجبور به تغییر روش ها و فرآیند ها و بهر ه
برداری از واقعیت های کسب و کار جدید نموده است . واقعیت هایی که سبب
افزایش سرعت انتقال اطلاعات ، کم کردن هزینه های بازاریابی و بهبود فرآیند
تصمیم گیری گردشگران گردیده است .
-امروزه هتل
ها به عنوان یکی از مهمترین بخش های عملیاتی در صنعت گردشگری بیش از
گذشته نیازمند استفاده از اینترنت به منظور ارائه خدمات آنی و در دسترس می
باشند. برابر گزارش های منتشر شده شورای جهانی سفر و گردشگری بالغ بر 90
درصد گردشگران در جستجوی های خود از اینترنت به منظور کسب اطلاعات و رزرو هتل استفاده می نمایند . اهمیت استفاده هتل ها از تکنیک های تجارت الکترونیک امروزه بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.
- وب سایت ها در حقیقت ویترین هتل و به عنوان بهترین نمایندگان فروش می
توانند با تنظیم سازو کار مناسب ، جستجو گران اینترنتی را به خریداران
خدمات هتلی تبدیل نمایند. در همین راستا و به جهت موفقیت بیشتر وب سایت ها در بازاریابی و فروش پیشنهاداتی مطرح می گردد :
ز
- ۹۶/۰۶/۰۲