نظافت کردن
یکی از وظایف اصلی خانه داران در واحد خانه داریهتل است . این امر از
آنجایی دارای اهمیت است که میهمانانبرای مدتی در اتاق اقامت می کنند یا از
محیطهای مختلف از جمله رستوران استفاده میکند و پاکیزگی مکان ها باعث
می شود بیشتر از دوره اقامتی خود لذت ببرند.
میزان پاکیزگی اتاقها تاثیر بسیار زیادی بر رضایت میهمان و تجربه اقامت ایشان دارد بنابرین درک میزان اهمیت نظافت در هتل بسیار حائز اهمیت است.
• بهبود چهره هتل در ذهن میهمان
• بین بردن لکه ها از خراب شدن پارچهها جلوگیری میکند
• با رعایت نظافت و بهداشت در هتل ریسک مریضی ها و عفونت هایهای گوناگون کاهش پیدا می کند
• با کنترل اتاق ها و نظافت آنها ریسک حوادثی از قبیل آتش سوزی و غیره کاهش پیدا میکند
دوره های زمانی مختلف برای نظافت اتاقها و مکانهای عمومی هتل
روش های متفاوت نظافتی باید در دوره های زمانی مختلف و با توجه به موارد زیر انجام شود:
• میزان خاکی که بر سطح اجسام نشسته است
• میزان رفت و آمد در مکان
• میزان دقت و زمانی که پیش از این برای نظافت آیتم مورد نظر صرف شده است
• موقعیتهای ویژه نظیر حضور میهمان VIP در محل
• تجهیزاتی که در دسترس است
• مواد و داروهای نظافتی که میخواهیم استفاده کنیم
• تعداد پرسنل
• تواناییهای پرسنل
• محلی که باید نظافت شود
• قدمت آیتمی که باید تمیز شود
• طراحی آیتمی که باید تمیز شود
• هزینه ای که برای نظافت باید صرف شود
دوره های زمانی برای نظافت شامل موارد زیر است:
• روزانه: سرویسهای بهداشتی، اتاقهای اشغال شده و کف زمین ها
• هفتگی: چارچوب و حاشیه درها
• دوره ای: شامپو کردن فرشها و واکس زدن کف زمین ها
• چک اوت: هر زمان که میهمان چک اوت میکند باید همکاران خانه داری تمامی سطوح را تمیز کنند
در
واقع روش نظافتی ما بستگی به موقعیت محلی دارد که باید نظافت شود. برای
مثال سرویسهای بهداشتی باید مرتبا کنترل شوند ولی تنها در صورت نیاز
نظافت شوند
ز
- ۹۶/۰۵/۲۹