امروزه دیگر تنها برخورداری از امکانات و تسهیلات
مناسب برای رضایت مندی مهمانان کافی نیست و هتل ها ناگزیر به تغییر رویکردی
نوین نسبت به اپلیکیشن های موبایلی می باشند. بر اساس همین اصل که هر روزه
نیاز پرداختن به آن مهم تر و اجتناب ناگزیرتر می گردد، امروزه تازه ترین
پیشنهاد بیش تر هتل های
زنجیره ای به مهمانانشان، استفاده از اپلیکیشن هایی است که به آن ها اجازه
می دهد علاوه بر رزرو اتاق، عملیات پذیرش، سرویس اتاق و ترخیص را هم بی
نیاز به طی مراحل سنتی انجام دهند.
در
این باره، لائورو فرونی- مدیر بخش تحقیقات هتل موسسه JLL معتقد است که
امروزه گرایش به استفاده از این اپلیکیشن ها با امکان انجام عملیات گوناگون
در جهت رشد میزان دسترسی و راحتی مهمانان موجی به شدت فزاینده در صنعت
پیدا کرده است. وی می گوید: اساسا تعامل شما به عنوان مهمان با بخش پذیرش
به حداقل می رسد. دیگر مجبور نخواهید بود تا برای تاخیر در ورود و یا همراه
داشتن حیوان خانگی خود با پذیرش هتل تماس بگیرید، تنها کافی است از طریق
همین اپلیکیشن ها پیام دهید. این امر اگرچه هنوز به صورت 100 درصد کارایی
ندارد اما به طور حتم آینده نزدیک صنعت هتل را شکل می دهد.
بزودی
Arrive Hotel در منطقه Palm Springs یک اپلیکیشن موبایلی را پیشنهاد خواهد
کرد که به مهمانان اجازه می دهد از تلفن های هوشمند و یا حتی ساعت های اپل
خود به عنوان کلید اتاق استفاده کنند، همانطور که گروه هتل های استاروود
با SPG Keyless system در برخی هتل های خود این سرویس را ارائه می دهد.
هم
اکنون Virgin Hotel در شیکاگو با اپلیکیشنی این اختیار را به مهمانان می
دهد تا برخی سرویس ها همچون نور چراغ ها و یا دمای اتاق را کنترل کنند. این
در حالی است که هتل Delta در تورنتو کانادا علاوه بر این اختیار، این
امکان را هم فراهم ساخته تا مهمان از طریق تلفن همراه، میز کار و تلویزیون
هوشمند را هم به عنوان منوی هتل مشاهده و استفاده کند. و یا در یک گام
جلوتر، یک شرکت سنگاپوری در حال همکاری با برخی هتل های امریکا و شرق دور است تا با قابلیت های بیومتریک بتواند عملیات ورود و پذیرش را ساده تر سازد.
این
گرایش، مهمانان تجاری هتل های استاروود و ماریوت را هم خرسندتر از پیش
کرده است به طوریکه حالا قادرند تا برای سمینارها و همایش های خود در هر
ساعت و روزی که بخواهند با دیگر برندهای هتل برای رزرو اتاق در تماس باشند.
فرونی
معتقد است که این گرایش برای هتل ها می تواند صرفه جویی در نیروی کار به
همراه داشته باشد و می افزاید: ظرفیت بالایی برای صرفه جویی در نیروی کار هتل
با استفاده از این اپلیکیشن ها وجود دارد هرچند که هنوز میزانی برای آن
مشخص نشده است اما می توان این کاهش نیرو را در بخش های که بیش ترین تماس
خارج از هتل را دارد، متصور شد.
- ۹۶/۰۵/۲۶