بر اساس اصول بازاریابی هتل،
هزینه جذب مشتریان جدید 5 تا 10 برابر بیشتر از حفظ مشتریان قدیمی است.
همچنین بر اساس نتایج تحقیقات، مشتریان و میهمانان وفادار که خرید خود را
تکرار میکنند، 67 درصد هزینه بیشتری نسبت به میهمانان جدید پرداخت
میکنند.
1
- میهمانان را به نام بشناسید و خطاب قرار دهید: این امر نشان دهنده توجه
ما به جزئیات است و باعث میشود میهمان احساس کند که برای وی ارزش قائل
هستیم.
2 - میهمانان را خوشحال و سورپرایز کنید. برای مثال اقداماتی نظیر برگزاری مراسم جشن تولد، سالگرد ازدواج، ارائه خدمات vip و ...
3
- ثبت و ذخیره اطلاعات تماس و ایمیل میهمانان: ارتباط با میهمان بایستی در
تمام طول سال برقرار باشد تا ترغیب شود که هتل را مجددا رزرو کند.
- ۹۶/۰۵/۲۳