۷- اتاق خالی نداریم...
آیا تابه حال برنامه یا سریال و فیلمی را دیده اید که کسی در تلاش برای اقامت در هتلی بوده و با هتلی که کاملا رزرو شده است روبرو شده و متوجه می شود رزروی که انجام داده، وجود ندارد؟ فکر نکنید چون از قبل تماس گرفته اید و اتاق ها جا داشته اند، حتما هنگامی که به هتل می رسید نیز جا داشته باشند.
حقیقت ناراحت کننده این است که هتل ها (مانند شرکت های هواپیمایی) در
تمام مدت در حالت رزرو کامل هستند، در حالیکه میانگین نرخ اشغال آنها چیزی
بالاتر از ۱۰ درصد را نشان نمی دهد. آنها در پایان روز می خواهند مطمئن
باشند که تمام اتاق ها پر شده اند. مهمانانی که به هتل می آیند و با این
خبر بد مواجه می شوند - ببخشید اتاق خالی نداریم - به اصطلاح " مهمان تازه
از راه رسیده" (اصطلاحی که به فردی که در هنگام رزرو کامل هتل، وارد هتل
شده و برای اقامت مجبور می شود یک شب را در هتل دیگری بگذراند) نامیده می
شوند. هتل ها از لحاظ قانونی مجبور نیستند برای شما اتاق دیگری پیدا کنند
اما برخی از آنها به دنبال اقامتگاه دیگری در هتلی قابل مقایسه با هتل خود
خواهند بود. به این صورت که برای یک شب هزینه را پرداخت می کنید و ترتیب جا
به جایی شما به آن هتل داده می شود. می توانید برای این کار و نقض
قرارداد، سر و صدا راه بیاندازید و با سیستم از طریق مراجع قضایی بجنگید،
اما از آنجایی که سیستمی درحال حاضر برای استانداردها وجود ندارد، ممکن است
نتیجه های مختلفی بگیرید.
۸- مگر هزینه آن را قبلا نپرداخته ام؟
اقامت در هتل به معنای پرداخت انعام به عنوان هزینه ای اضافه است. لازم است تا جیبی پر از اسکناس داشته باشید و به دربان، پیشخدمت، پادو و نگهبان انعام بدهید. غذای مختصری که دیر وقت با چرخ به اتاق شما آورده می شود گران تر از غذایی است که در رستوران هتل به همراه انعامی که داده اید خورده اید.
می خواهید سرویس بیشتری به شما ارائه شود؟ اسکناس های بیشتری را به درون
رینگ پرت کنید. می خواهید کسی چمدان های شما را تنها به اندازه چهارمتر از
پله ها به سمت ماشین هدایت کند؟ چهار دلار دیگر انعام دهید. فراموش نکنید
تا چند دلار نیز برای کارکنان بخش خانهداری کنار بگذارید. این انعام دادن
های مداوم ممکن است این سوال را برای مهمانان ایجاد کند که پس برای چه چیزی
هزینه پرداخت کرده اند؟ اما این بخشی از فرهنگ هتلداری است و چه بخواهیم
یا نخواهیم بیشتر ما با آن کنار آمده ایم. مطمئنا نیازی نیست تا به کارکنان
انعام بپردازیم، اما از آنجایی که درآمد کم آنها کفاف هزینه های زندگی را
نمی دهد، به این انعام ها نیاز دارند، انجام آن کار خوبی به نظر می رسد.
۹- ترفندهایی که برای شما گران تمام می شود
باید این نکته را بدانید که در زمان گرفتن یک اتاق، ممکن است قیمت نهایی به شما اعلام نشود و آن هم به دلیل یک سری ترفندهای هتلداری است. هتل داران در زمان اعلام قیمت ها، تنها هزینه اتاق را به تنهایی به شما اعلام می کنند. اما در زمان پراخت و تسویه ممکن است در صورتحساب با عباراتی مواجه شوید که برایشان قیمت هایی اعلام شده است، مثل مالیات. هتلداران در زمان دادن اتاق به شما، مالیات و مسائلی از این دست را اعلام نمی کنند ولی در زمان تسویه با گرفتن چنین هزینه هایی، موجب افزایش قیمت تمام شده ی اتاق برای شما می شوند.
برای جلوگیری از این مشکل، قیمت نهایی هتل ها را با هم مقایسه کنید.
۱۰- امنیت همیشه به معنای امن بودن نیست
برای اینکه گاوصندوق با ارزش خود را از دسترس دزدان در امان نگه دارید، احتیاج ندارید به باهوشی جیمز باند باشید، کافی است آن را در خانه بگذارید. اما اگر می خواهید حتما آن را به همراه بیاورید، اطمینان حاصل کنید که اتاق های هتل به اندازه کافی امن باشند و در برابر ورود دزدان تجهیز شده اند.
اما باید بدانید که به این دلیل که اکثر مهمانان کدها وکلیدهای خود را گم می کنند، هتل ها شاه کلید یا راهی برای کارکنان دارند که می توانند وارد اتاقهای شما شده و در را باز کنند؛ بنابراین دیگر گاوصندوق شما امن ترین جعبه ی موجود در اتاق نیست. بهتر است از گاوصندوق پذیرش در هتل استفاده کنید، اما آن جا نیز آن طور که باید قابل اعتماد نیست. آگاه باشید که نظارتی بر این اتاق ها نیست و افرادی که در هتل کار نمی کنند نیز می توانند بدون اینکه کسی متوجه شود، وارد اتاق ها شوند. تا آنجایی که امکان دارد از قفل های چمدان استفاده کنید و اشیای گرانقیمت خود را در آنها نگهداری نکنید- ۹۶/۰۵/۲۰