اطلاعات هتل های ایران و جهان

معرفی هتل های ایران و جهان و نقد و بررسی آنها با هدف راهنمایی مسافرها جهت انتخاب بهترین هتل ها

اطلاعات هتل های ایران و جهان

معرفی هتل های ایران و جهان و نقد و بررسی آنها با هدف راهنمایی مسافرها جهت انتخاب بهترین هتل ها

اطلاعات هتل های ایران و جهان

معرفی هتل های ایران و جهان و نقد و بررسی آنها با هدف راهنمایی مسافرها جهت انتخاب بهترین هتل ها
شما هم می توانید مقاله های خود را برای ما ارسال کنید تا مکان های دیدنی شهر را به کاربران وبلاگ معرفی کنیم


عضویت در خبرنامه ایمیلی


کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

شوشتر شهری کهن و باستانی در استان خوزستان است که در دامنه کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس با آب و هوایی دلپذیر قرار گرفته و از میراث گرانقدر و ارزشمند کشور محسوب می‌شود. وقتی که وارد شوشتر می‌شوید، با دیدن مناطق و مناظر زیبایش مطمئنا حیرت‌زده خواهید شد. جاری بودن دو رودخانه بزرگ، کارون و دز در این شهر جذاب باعث خلق سازه‌های آبی زیادی در این شهر شده است و آن را با نام شهر سازه‌های آبی نیز می‌شناسند. شوشتر ۱۵ اثر تاریخی کشور را در خود جای داده و به دلیل وجود سازه‌های آبی بی‌نظیر و زیبا، کل شهر در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. امروز این شهر شگفت‌انگیز مقصد گردشگران داخلی و خارجی فراوانی است.

این شهر باستانی گزینه‌های زیادی برای رزرو هتل ندارد، ولی همان هتل‌های معدودی که در این شهر وجود دارند، راحتی و امنیت را برای میهمان خود فراهم آورده‌اند. در ادامه با این هتل‌ها آشنا می‌شوید.

هتل سنتی شوشتر (خانه سرابی)


هتل سنتی شوشتر نزدیک به دو قرن پیش در دوران قاجار به عنوان خانه سرابی در خیابان «عبدالله بانو» ساخته شده است. این خانه تاریخی پس از مرمت و مجهز شدن به امکانات رفاهی مدرن در اوایل سال ۱۳۹۲ تبدیل به هتلی سه ستاره شد و عنوان اولین هتل سنتی استان خوزستان را از آن خود کرد.  


این هتل سنتی دارای ۱۱ باب اتاق با خدمات اقامتی مطلوب و با ظرفیت ۳۰ نفر است. حیاط هتل سنتی شوشتر در فضایی زیبا و مزین به باغچه‌های رنگارنگ و حوض آبی رنگ،‌ جایی دنج برای زدودن خستگی از تن میهمانان هتل محسوب می‌شود. همچنین هتل فاصله نزدیکی به موزه رستوران معروف مستوفی دارد و در فاصله نزدیکی به آبشارهای شوشتر، کاروانسرای افضل، مسجد جامع شوشتر، قلعه سلاسل، پل بند میزان، پل بند شادوروان، برج کلاه فرنگی و ایستگاه راه‌آهن قرار گرفته است.


امکانات هتل: اینترنت بی‌سیم، تاکسی سرویس، پخش موسیقی سنتی، خشکشویی، صبحانه سنتی و مدرن به صورت سلف سرویس و رایگان، مترجم زبان انگلیسی، پارکینگ رایگان، پذیرش ۲۴ ساعته

آدرس: شوشتر، خیابان عبدالله بانو، هتل سنتی شوشتر (خانه سرابی)

هتل عمارت افضل


عمارت افضل یادگاری تاریخی از دوران قاجار در شوشتر است. خاندان افضل از تجار سرشناس آن زمان بودند که در بیشتر شهرهای خوزستان نظیر شوشتر و بوشهر خانه‌ای برای تجارت داشتند. عمارت افضل واقع در شوشتر متعلق به مرحوم «رجبعلی افضل» است و معماری این بنا را «حاج حسین فردی نژاد» و «حاج حسین معماریان» بر عهده داشتند.


در معماری این عمارت تلفیق هنر ایرانی و اسلامی دیده می‌شود. این عمارت در سال ۱۳۹۳ مرمت و به‌عنوان اقامتگاه سنتی یک ستاره شروع به کار کرده است. اقامتگاه سنتی افضل دارای ۸ باب اتاق مجهز به امکانات رفاهی مناسب است. طبقه همکف بنا از ۳ باب اتاق تشکیل شده که میهمانان از این اتاق‌ها با سه پله کوتاه به‌راحتی می‌توانند به تراس عمارت بروند.


زیرزمین بنا به دو قسمت شبستان و شوادان تقسیم می‌شود. شبستان از ۴ باب اتاق و شوادان از یک باب اتاق و فضای حجره مانندی تشکیل شده است. تزئینات به کار رفته در این عمارت بیشتر آجرکاری هستند. عمارت افضل در فاصله نزدیکی از پایانه مسافربری شوشتر، موزه رستوران مستوفی، مسجد جامع شوشتر، مجموعه آبشارها و آسیاب‌های شوشتر و ایستگاه راه‌آهن قرار گرفته است. اقامت در این عمارت تاریخی ۲۰۰ ساله تجربه‌ای نوستالژیک را برای میهمانان به ارمغان می‌آورد. همچنین این بنا در فهرست آثار ملی ایران نیز ثبت شده است.


امکانات هتل: صندوق امانات،‌فضای سبز، اینترنت، پارکینگ رایگان، رستوران

آدرس: شوشتر، چهار راه امام خمینی، خیابان سنگ‌فرش، عمارت افضل

هتل سنتی خانه تاریخی طبیب شوشتری


طبیب خانه شوشتری خانه‌ای منحصر به فرد و ارزشمند از دوران قاجار است که در مرکز بافت تاریخی شوشتر در قلب محله تاریخی «دلدل» و در مجاورت خیابان «سپه» قرار گرفته است. طبیب خانه شوشتری در سال ۱۳۹۵ مرمت شده و به هتلی سه ستاره تبدیل شده است. طبیب خانه شوشتری با چهار طبقه دارای ۹ باب اتاق است که دورتا دور حیاط خانه را احاطه کرده‌اند و با امکانات رفاهی مطلوب در فضایی آرامش‌بخش در اختیار گردشگران قرار گرفته‌اند.

معماری این خانه کاملا ایرانی و شوشتری است و در آن ویژگی‌های خاصی وجود دارد که در کمتر خانه‌ای در ایران نمونه آن دیده می‌شود. مثلا ایوان این خانه در گوشه ضلع جنوبی آن قرار گرفته که در معماری دیگر خانه‌های سنتی ایرانی کمتر شاهد این نوع قرارگیری ایوان هستیم. تزئینات به کار رفته در بنا شامل خوون‌چینی، گچبری، حجاری، آجرکاری، نقوش چوبی بر روی درها و پنجره‌های رنگی بسیار زیبا می‌شود که هرکدام به تنهایی نمایان‌گر خاص بودن این خانه سنتی است.


قرارگیری این هتل سنتی در فاصله نزدیک به مجموعه آبشارها و آسیاب‌های شوشتر از امتیازات ویژه این هتل به شمار می‌رود. همچنین این خانه تاریخی یکی از آثار ملی ثبت شده ایران است. مسافرانی که می‌خواهند سفری لذت‌بخش به دور از زندگی ماشینی و روزمره را داشته باشند، می‌توانند در این هتل طعم سفر به روش سنتی را تجربه کنند.

امکانات هتل: اینترنت، کافی شاپ، پارکینگ، لابی

آدرس: چهار راه امام خمینی ، خ سنگ فرش ، خانه تاریخی طبیب

هتل آزادی ، هتل استقلال ،هتل اسپیناس پالاس نیز از هتل های برتر تهران است .

ز

  • ۹۶/۰۸/۱۱
  • وب سازان نوین ایده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی